Premier League

Napaka na napako

Miran Zore 17. januar 2017 72 Komentiraj
(foto: SPS)
Pep Guardiola od njega pričakuje Hummelsa, Piqueja ali Ramosa. John Stones poskuša igrati, na trenutek se zadev loteva arogantno in lahkomiselno, Manchester City pa plačuje visoko ceno za njegove napake.
Pep Guardiola je ob svojem pompoznem prihodu v Manchester City lani poleti prejel velikodušen paket dobrodošlice. Zajemal je potrebne igralske "kalibre", ki naj bi že tako kakovostnemu in širokemu Cityjevemu kadru dodali potrebne sestavine za pripravo "Pepove revolucije". Leroy Sane, Ilkay Gundogan, Claudio Bravo, Nolito in John Stones so prinesli mladost in kvaliteto, stali pa so skoraj 200 milijonov evrov. S 55 milijonov evrov odškodnine je bil najdražji med vsemi prav slednji, centralni branilec Stones, ki je bil pripeljan, ker je Pep v njem videl branilca po svojem okusu.

Guardiola je svojo nogometno filozofijo utemeljil na igri, ki bazira na t.i. "build upu", neprestani gradnji igre od zadaj naprej. S precej posesti žoge, gibanja in izmenjavanjem žoge med igralci. Vključno z vratarjem. Tak slog igre je milo rečeno tvegan, terja precejšnjo mero poguma, vizionarstva, predvsem pa taktično in tehnično odlično podkovane igralce. Igra, ki jo goji Guardiola, je pisana na kožo ekipam, ki dominirajo na igrišču, tako kot sta dominirala Barcelona in Bayern. Pri Manchester Cityju je zgodba seveda drugačna. City v Premier League, za razliko od Barcelone v Španiji in Bayerna v Nemčiji, ni dominantna sila in Guardiola je naletel na največje težave v svoji dosedanji trenerski karieri.

Pet ligaških porazov, poraz s kar 0:4 in kar 13 prejetih golov Claudia Brava iz zadnjih 21 strelov. Od zadnjih sedem ligaških tekem so bile kar štiri takšne, na katerih je Manchester City gol prejel iz prvega strela. Propustnost Cityjeve formacije je velika, kar dokazujejo tudi le štiri tekme, ki jih je ta bogati angleški klub odigral brez prejetega zadetka. Vse to so težave, ki vse bolj obremenjujejo Pepa Guardiolo, ki pa ne glede na vse ne odstopa od svojih principov in prepričanj.

Eden od elementarnih Cityjev in Guardiolinih problemov, s katerim se vse bolj ukvarjajo tudi analitiki in mediji, pa je John Stones. Drugi najdražji branilec v zgodovini (dražji je bil leta 2014 le David Luiz) je namreč tudi ob zadnjem sramotnem porazu proti svojemu bivšemu klubu Evertonu zagrešil katastrofalno napako, po kateri je padel gol. To je bila le še ena v nizu napak, ki si jih je Stones že privoščil to sezono.



Je napočil čas za klop?

Guardiola je 22-letnemu angleškemu branilcu doslej vseskozi zaupal, a je javnih pomislekov, da je to vendarle napaka, vse več. Po polomiji proti Evertonu se je oglasil legendarni napadalec Alan Shearer in v kali zatrl Phila Nevilla ter njegove somišljenike, ki še kar vztrajajo, da gre za "vrhunskega branilca v razvoju". Če kaj, potem Shearer nikakor ne more razumeti, kako ima lahko nekdo, ki neprestano "kiksa" pred našimi očmi, toliko kredita.

"Skrbi me zanj. Vem, da je star šele 22 let, ampak za seboj ima skoraj 100 tekem v Premier League in vsi me prepričujejo, da bo postal vrhunski branilec. Ampak gledam ga in vidim le napako za napako. Ne vem, kaj se dogaja z njim, ampak ne napreduje. Mlad napadalec, ki zapravlja priložnosti, sčasoma izpade iz ekipe. Stones pa prepogosto dela napake, prevečkrat se mu to dogaja," je dejal Shearer.

Stones sicer velja za enega najboljših podajalcev med branilci. Odstotek je dvignil že preko vrednosti 90, to pa je tudi eden glavnih razlogov, da je Guardiola še vedno tako zagledan vanj. Mladi Anglež namreč počne to, kar Guardiola od njega zahteva. Za vsako ceno drži žogo, je ne izbija "na pamet", skuša iskati elegantne rešitve, odigrati čim več podaj z vratarjem Bravom in tudi sicer kar se da veliko sodelovati v sami igri. Nekako po zgledu na Matsa Hummelsa, Sergia Ramosa ali Gerarda Piqueja, ki so (ob še nekaterih branilcih) elita elit med branilci. Stones je od njihove ravni danes še precej oddaljen, s poizkusom transformacije v branilca, ki zna igrati v slogu vezista (podobno kot Javier Mascherano), pa njegovi deficiti rastejo kot gobe po dežju. Napačno ocenjevanje žoge, slabo postavljanje, tehnična nedovršenost, pomanjkanje idej, slabo predvidevanje in še kaj skrbijo za to, da se zdi danes krepkih 50 milijonov odškodnine izjemno slabo investiran denar.

"Rad delam z njim, ker se trudi biti boljši. Zaveda se svojih napak in ve, da je lahko še boljši. Ima posebno kakovost, takšno, kakršno pri igralcih njegove starosti težko najdemo. Ne boji se igrati," je pred časom Guardiola branil svojega branilca, ki pa ima za seboj vendarle že nekaj sezon v Premier League, po katerih se zdi, da pri Cityju sploh ne napreduje. Ravno nasprotno, Stones, ki je že v lanski sezoni pri Evertonu igral precej spremenljivo in nikakor odlično, na igrišču daje občutek, da skuša biti vse drugo le tisto, kar je že vso kariero, ne (centralni branilec).

Morda bi Guardiola vendarle moral razmisliti o vsem skupaj in Stonesa "ohladiti", kajti na tekmah proti Watfordu, Arsenalu in Burnleyju, ki jih je Stones spremljal s klopi, je obramba (namesto njega je igral Aleksandar Kolarov) brez Angleža zdržala, City pa je zmagal... 
John Stones
(foto: Getty Images)

KOMENTARJI

72
Borut79
18.1.2017, 13:30
johny6636 ...Strinjam se, zares. Ampak zakaj politiko *vlačimo* v šport? Zakaj se moramo mi navijači sploh s tem ubadati? Zakaj omenjamo razne generali in ne vem, kaj vse? To je le zgodovina in tudi tisti pasiven izgovor, če se o nečem ne strinjamo. Potem vsi potegnemo iz *žepov* fosilno zgodovino, ki je enostavno ni več. Kako bi lahko vsi obsojali Francoze, Nemce, Italjane, Kitajce itd...ki so imeli na oblasti vedno kakšnega okupatorja, ki je spreminjal, ne svoj narod, ampak svet? Brezpredmetno. Danes sta Real in Barcelona svoja kluba, ki imata drugačno filozofijo, drugačno strategijo...in drugačne navijače. Pljuvanje po enih in drugih je primitivna utopija izražanja primitivnih ljudi. Ki mogoče v resnici niso, vendar biti skrit za enim nick-name ti da določeno svobodo izražanja. Dvomim, da bi nekateri najbolj vztrajni osebki, ki tukaj grozijo, pljuvajo, in ne vem kaj vse..bili to sposobno v realnem času, v osebnem stiku :-) Sam sem tudi teoretik in ne veste, kako so lahko rezultati zaslepljivi. Nič ni tako, kot vidimo in Real in Barcelona si nista niti tako zelo različna. Vsaj kar se tiče zadnjih 15-tih let.
Odgovori Prijavi komentar
0
0
Lamus
18.1.2017, 14:42
Daj Real_ist ne bluzi. Sam več neveš kaj pišeš :) hehe...Prenehaj preden postane še huje kot je. @Dinho80 kako pa lahko ti drugim pišeš kaj jih pere mi pa tudi ni jasno :) Pejt malo na 24ur.com, tam so tvoji kolegi :)
Odgovori Prijavi komentar
0
0
Messiniesta
18.1.2017, 14:50
Borut79 predlagam da preberes tist dolg spis k sm ga kopiral, k mislm da je zelo lepo napisano, tud to da je razlika kako katalonci gledajo na stvari kako pa kastiljci. Ampak v diktaturi brez regulacije ne gre.
Odgovori Prijavi komentar
0
0
Messiniesta
18.1.2017, 14:52
Borut79 pa se to, Barca - Real sploh nebi blo najvecje rivalstvo morda, ce ne bi blo v ozadju tud politicnega motiva.
Odgovori Prijavi komentar
0
0
FCB
18.1.2017, 17:36
Borut79 tebe tud nekaj blokira samo tega ne vidis Na zgodovino so nekateri ponosni drugim je pa brezveze se nazaj spuscat oz bi jo radi mal po svoje razlozil Zdej pa sam ugotovi kam spadajo komunisti pa podobno pa kam "kraljevi klub"
Odgovori Prijavi komentar
0
0
FCB
18.1.2017, 17:39
Pa se neki v razmislek Jast tebi ukradem avto petem pa drzava odloci da ga imava vsak 2 leti posteno a ne? :)
Odgovori Prijavi komentar
0
0
Anarho
18.1.2017, 17:58
Borut, ne razumeš bistva. Politika je med tema dvema klubova vedno igrala veliko vlogo, zato jo normalno, da se jo vedno tudi vmešava v debato. Nikjer drugje ni politika toliko vplivala na nek nogometni klub, kot v Španiji. Zato nikjer drugje, nogometni klubi, ne čutijo takšnega rivalstva, kot Real in Barcelona. Nikjer drugje ni politika, sicer s pravnimi sredstvi, ki jih je določala sama, načrtno slabila nek klub in preferirala drugega. To se drugje ni dogajalo. Zato je politika v tej debati še kako pomembna. Navijači Reala veselo mahajo z 11-imi naslovi v LP, kjer so jih 5 zapovrstjo med letom 1955 in 1960, dobili prav na račun politike, ki je takrat omogočila neprimerno več "kraljevih" sredstev, kot so jih bili deležni ostali klubi, zraven pa je še z dvomljivimi potezami slabila najhujšega konkurenta. Če pa se ne želiš pogovarjati o preteklosti, kar ti po eni strani dam prav, saj je morda čas, da jo pustimo za seboj, pa težko postavljaš Real pred Barcelono, saj je v moderni zgodovini slednja dosegla neprimerno več, kot Real. Tako v LP, kot v La ligi. V moderni zgodovini je torej Barcelona "večji" klub, kot Real, ampak verjamem, da se navijači slednjega ne bi strinjali in hitro našteli vse dosežke iz zgodovine in tako argumentirali, zakaj je Real največji klub med vsemi. Ampak to mu je uspelo z vmešavanjem politike, kar je edinstven primer in zaradi tega pač bode v oči in diši po nepoštenosti. Je pa čisto človeško, da bo vsak navijač zagovarjal svoje in mišljenje podkrepil s statistiko. In po statistiki stvari niso nitit najmanj sporne. Žal pa življenje ni le statistika, predvsem pa ni črno-belo. Zato pa prihaja do različnih mnenj, saj bi glede na statistiko morali vsi le kimati Realu in njegovim navijačem, ampak če poznaš nekaj ozadja iz zgodovine veš, da to statistiko spremlja mnogo ugank, političnih spletk, kraljeve moči in šikaniranja upornikov. Mislim, da ti je FCB zelo dobro odgovoril, zakaj je Barcelona takrat glede Di Stefana takrat tako užaljeno odreagirala. Ti bi se strinjal s takšno rešitvjo, ki so jo ponudili Barceloni? Kot navijač Reala sigurno, razmisli pa še o drugi plati...
Odgovori Prijavi komentar
0
0
pejo2310
18.1.2017, 18:24
prebral vse komentarje ampak ko pogledate samo ta prispevek https://www.youtube.com/watch?v=5mZ7fvc4rNA pa prosim za mnenje......kok sodnikov je delal za Francovo igracko in kok tujine mu je pomagal....mate vse na spletu...
Odgovori Prijavi komentar
0
0
Joga Bonito
18.1.2017, 19:36
Brez veze kekcem razlagat. Vsak ki se je kdaj poglobil v temo ve kako je. Važno je, da oni veselo pišejo ''undecima'', ko jim pa poveš kako so pršli do polovice teh lovorik je pa živa frka. Tazga vpliva s strani politike v športu ni bil deležen noben klub in je sramota se sploh hvalit s tako zgodovino. Jaka vam muda se hvalit s pokali gospoda Franca :)
Odgovori Prijavi komentar
0
0
Borut79
18.1.2017, 20:05
No po tem govorim....da bi dokazovali svoj prav, črnili Real na vsakem koraku, pišete o zgodovini, o kateri pojma nimate. Četudi bi bilo potrebno, bi našli vsako stran, ki omejuje Realo zgodovino. Pa zakaj o tem tako *veselo* pišete, nas prepričujete itd? Resno me zanima? A mislite, da bom zaradi tega začel navijati za *vašo* Barco? Da bom na Real začel gledati drugače? Kot prvo, me zgodovina, ki se je zgodila 60 let nazaj ne zanima.....tudi vas ne bi, če ne bi šlo za hejterstvo Reala. Kot drugo, spremljam nogomet iz strani nevtralnega navijača oz gledalca. Uživam v igri, četudi igra vaša Barcelona. Ne gledam tekem Barce in na vse pretege navijam za nasprotno moštvo. In to slednje je razlika med nekaterimi vami in menoj.
Odgovori Prijavi komentar
0
0

ODGOVORI NA KOMENTAR

PREKLIČI
OBJAVI

UREDI KOMENTAR

PREKLIČI
Shrani

Zadnji komentarji


1

Kaj pa razvoj? Endrick pri Real Madridu ne igra, toda zavrnil je že dve ponudbi za posojo v Bundesligi

Kocka_Mraza
14.12.2024, 14:01
anceloti se z vsakim komentarjem osramoti ter negira. potrpežlivi bi mogli bit, a ne igra pa nič. haha

2

Thomas Tuchel napoveduje 'novo' Anglijo: 'Želim, da navijači uživajo v naši napadalni igri'

markoskace
14.12.2024, 12:38
Al je ekstremno nezanesljiv vir informacij.

1

NZS je začela podeljevati nagrado predsednika, prva je šla zasluženo v roke enega najboljših slovenskih nogometašev vseh časov Branka Oblaka

markoskace
14.12.2024, 11:50
Oblak je igral za Bayern, ko sta bila v Zahodni Nemčiji dovoljena samo dva tujca. Za Jugoslavijo je pred več kot 80.000 gledalci na Marakani dosegel proti Angležem enega najlepših zadetkov v zgodovini nogometa.

Poudarjeno

Slovenija je bila prav tako na Euru, odigrala je izenačene tekme. Je zelo dobro organizirana in ima dobro tranzicijo. ...več
Jon Dahl Tomasson o Sloveniji
Doslej smo pripeljali osem igralcev, mi smo vložili v te transferje. In pripeljali jih bomo še več, če bo to potrebno. Zapravili bomo še več kot to, kar smo se dogovorili, ker tako razumemo nogomet. Uspeh pride le z investicijami. Naredili bomo vse, da bomo prvaki. Hvala navijačem za vso podporo. Verjamem, da bo celo mesto z nami na poti do uspeha. Hvala! ...več
Acun Ilicali
Če bi bog želel, da igramo nogomet v oblakih, bi tja postavil travo. ...več
Brian Clough

Anketa

Kdo bo sezono v prvi ligi končal kot prvak?

Vseh glasov: 611
Nogomania.com
Vse ostalo je nepomembno.

Portal www.nogomania.com je eden najbolj obiskanih spletnih portalov s športno vsebino pri nas.

Podaja dnevno sveže vsebine s sveta nogometa in je na spletu prisoten že od leta 2000.